Unity UnityWebRequest Nedir?
Hepinize merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere daha önceden anlattığım bir konunun daha güncel halini anlatacağım. Bir kaç yazı öncesinde Unity WWW kullanmaktan bahsetmiştim ve WWW ile internet üzerinden görsel çektiğimiz bir kod bile paylaşmıştım ancak kodları yazdıktan sonra fark etmiştim ki WWW ile yazdığım kodlar hep "[OBSOLOTE]" değer olarak tanımlanmam isteniyordu.
OBSOLOTE ile ilgili ufak bir bilgi vereyim, kullanılması önerilmeyen ve artık güncel olmayan fonksiyonlar için bu uyarı genel anlamda veriliyor c# dilinde.
Neyse bende tabi durmadım ve bu önerilmeyen kodun alternatifi için Unity dokümantasyonlarını karıştırdım ve WWW'nin karşılığı olarak karşıma UnityWebRequest çıktı ve bunu hemen sizlerle paylaşmak istedim, iyi okumalar.
UnityWebRequest Nedir?
Unity WebRequest, oyun içerisinde herhangi bir internet sitesine bağlanabilmemizi sağlayan hazır kütüphanedir.
Bu kütüphane sayesinde oyunlarımızda Web Servislerini kullanarak bir çok şey yapabiliriz. Kullanıcı kaydından tutun da sıralama tabloları hazırlamak gibi hatta internet üzerinden texturelar indirebilir ve daha bir çok şey amacı ile kullanabilirsiniz.
JSON dosyalarını okuyabilir, kaydedebilir, MYSQL ile veri yönetimi yapabilirsiniz. Bu kütüphane ile yapabilecekleriniz yazılım bilgileriniz ve hayal gücünüze kalmış diyebilirim.
UnityWebRequest Post İşlemi
IEnumerator _VeriPostEt() // Bir adet numerator oluşturuyoruz { yield return new WaitForEndOfFrame(); // son frame e gelmesini bekliyoruz WWWForm _wwwForm = new WWWForm(); // bir adet www formu oluşturuyoruz _wwwForm.AddField("veri", "veri"); // oluşturduğumuz forma göndermek istediğimiz veriyi ekliyoruz sol taraf alan taraftaki değer, sağ taraf ise yolladığımız değer UnityWebRequest veriGonder = UnityWebRequest.Post("http://postedilecekveriurl", _wwwForm); // webrequest oluşturuyoruz, sol taraf gidecek url, sağ taraf ise formumuz yield return veriGonder.SendWebRequest(); // verimizi gönderiyoruz Debug.Log(veriGonder.downloadHandler.text.ToString()); // siteden gelen veriyi çekiyoruz. }
UnityWebRequest Siteden Veri Okuma İşlemi
IEnumerator VeriCek() // Veri çekmek için bir numerator fonksiyonu oluşturuyoruz { UnityWebRequest _veriCek = UnityWebRequest.Get("http://urhoba.net"); // verinin çekileceği siteyi girerek WebRequest oluşturuyoruz yield return _veriCek.SendWebRequest(); // veri çekmek için istek gönderiyoruz var cekilenVeri = veriCek.downloadHandler.text.ToString(); // siteden gelen veriyi bir değişkene atıyoruz. }
Yorum Gönder