Arduino 16x2 LCD Keypad Shield Kullanımı
Arduino 16x2 LCD Keypad Shield Kullanımı
Bu gün sizlere bu yazımda Arduino ile LCD Keypad Shield modülünü nasıl kullanabileceğinizden, üzerinde açıkta kalan pinlerin hangi pinler olduğundan bahsedeceğim hadi hemen lafı uzatmadan yazımıza geçelim.
Arduino ya Shieldin Yerleştirilmesi
Shield üzerindeki pinler Arduino ya tam oturacak şekilde geçiriyor ve bastırıyoruz, pinler tamamen oturduğu zaman artık Arduino ile birlikte çalışmaya hazır demektir.
Shield Üzerindeki Pinlere Göz Atalım
Shield üzerinde 7 adet pin bulunuyor bu pinler Arduino üzerindeki şu pinlere denk geliyor, soldan sağa doğru 13, 12,11,3,2,1,0
Aşağı tarafta bulunan pinler ise Reset, 3.3V, 5V, GND, GND, VIN, A1,A2,A3,A4,A5
Arduino üzerinde Shield bağlanırken hangi pin hangi işlemi görüyor.
LCD Ekranı Kullanırken Kullanabileceğimiz Komutlar
Komut |
Özellik |
lcd.clear() |
Ekranı temizler. |
lcd.print(data) |
Ekrana yazı yazdırır |
lcd.setCursor(x,y) |
X ve Y satırlarına gelerek yazıya başlamanızı sağlar. |
lcd.scrollDisplayLeft() |
Ekranın sola doğru kaymasını sağlar |
lcd.scrollDisplayRight() |
Ekranın sağa doğru kaymasını sağlar |
lcd.creatChar(num,data) |
Özel karakter oluşturmak için kullanılır. |
Shield Üzerinde Bulunan Ekran Nasıl Kullanılıyor ?
#include <LiquidCrystal.h> // Ekran LiquidCrystal Ekran(8, 9, 4, 5, 6, 7); // Temel Fonksiyonlar void setup() { Serial.begin(9600); BTSerial.begin(38400); Ekran.begin(16, 2); Ekran.setCursor(0,0); Ekran.print("UrhobA"); Ekran.setCursor(0,1); Ekran.print("2. Satir"); } void loop() { }
#include <LiquidCrystal.h> // Ekran LiquidCrystal Ekran(8, 9, 4, 5, 6, 7); int basilanTus = 0; int okunanDeger = 0; #define sagButton 0; #define solButton 1; #define yukariButton 2; #define asagiButton 3; #define secButton 4; #define yokButton 5; // Özel Fonksiyonlar byte ButtonBul() { okunanDeger = analogRead(A0); if (okunanDeger > 1000) { return yokButton; } if (okunanDeger < 50) { return sagButton; } if (okunanDeger < 195) { return yukariButton; } if (okunanDeger < 380) { return asagiButton; } if (okunanDeger < 555) { return solButton; } if (okunanDeger < 790) { return secButton; } } void EkranTemizle(int x, int y) { Ekran.setCursor(x, y); Ekran.print(" "); } void EkranYazdir(int x, int y, String yazi) { Ekran.setCursor(x, y); Ekran.print(yazi); } // Temel Fonksiyonlar void setup() { Serial.begin(9600); BTSerial.begin(38400); Ekran.begin(16, 2); EkranYazdir(0, 0, " UrhobA "); EkranYazdir(0, 1, "Sistem Aciliyor.."); delay(1000); EkranTemizle(0, 1); EkranYazdir(0, 1, "Sistem Acildi"); delay(1000); Ekran.setCursor(0, 1); EkranTemizle(0, 1); } void loop() { basilanTus = ButtonBul(); Ekran.setCursor(0, 1); }
Yorum Gönder